Top Stories

Jennifer Lawrence & Chris Martin Split After Four Months

Jennifer Lawrence & Chris Martin Split After Four Months

Jennifer Lawrence and Chris Martin have reportedly called it quits after four months of dating, according to E! News.

The 24-year-old actress and the 37-year-old Coldplay frontman began seeing each other in late June after they had split from their own longtime relationships.

Jennifer had just broken up with boyfriend Nicholas Hoult while Chris and his wife Gwyneth Paltrow separated back in March after ten years of marriage.

The first photographs of Jennifer and Chris together came when she showed up to support him at the 2014 iHeartRadio Music Festival just one month ago. She was seen attending many of his concerts over the last few months as well.

ARE YOU SURPRISED that Jennifer Lawrence and Chris Martin reportedly split?

Just Jared on Facebook
Photos: Getty
Posted to: Chris Martin, Jennifer Lawrence, Split

JJ Links Around The Web

Getty
  • lauren

    LOL

  • Doryphore

    Ha! Ha! Ha! Now, Martin Lawrence can have his good name back.

  • Maria

    A 24 yr old and a 37 yr old are in completely different places in life. Not a shocker.

  • Denise

    Ahahahahah puahahahah @Name predicted this thing the last few days! That person which you mentioned was not wrong! This is 100% a farce. PR stuff and this breaking story of E! confirmed it! 4 months that before were 2..without proof,without pics..nothing. Now the break up. PR PR PR PR PR.

  • janine

    I never thought they were really “dating” anyway.

  • Stephanie

    Biggest PR Fail

  • Arriety

    I’m happy for her because she’s so young and deserves a guy without kids

  • lee lee

    True love is dead!

  • MeMe

    Nicholas Hoult Reunion in 3..2..1…Or that other one–the hot one from HGMJ. Welcome to Mockingjay PR part deux. lol

  • dalovelee

    Good. I had no problems between their age difference, but it seemed more of a PR stunt for Gwyneth Paltrow and Chris Martin..since we never saw Lawrence and Martin together. Afterall even Zac Efron and Michelle Rodriquez were seen together. Lawrence date a man who wants to be with you not some tool husband of Paltrow.

  • MeMe

    Was it 4 months or 2 months..June or August??? Nobody ever knew…

  • millerz

    You people saying PR know nothing ABOUT PR. lol If it were a PR stunt like Z list celebrities pull all the time then you would have seen a lot more of them together. People who go above and beyond going out of their way to avoid being photographed together and talk about their relationship is not PR. Jennifer doesn’t need the PR or the attention added to her. She’s someone who’s changed her car 3x in the past few months. From a Chevy to a Cadillac to an Audi. Granted they were given to her for free probably, she AVOIDS any extra and unwanted attention! Why don’t people get that? Chris is so quiet too, he doesn’t need the attention either. They both deserve to be happy either way

  • Courtney

    Champagne? My place? Or yours, it’s up to you ;)

  • Arriety

    I agree with you. Probably she had realised that it was too much for her ( a estanged wife, kids…)

  • Courtney

    Prepare for the other tabs to act like they were taken completely by surprise and say they knew it all along! It’s going to be a kick reading their “reasons” for this split!

  • Sara Karakas

    this is all made up. I would love for Chris to just work on his marriage but I dont believe any of this. Jen is obsessed with this guy.

  • Courtney

    Sorry, I meant OR say they knew it all along.

  • Pop Star

    Still skeptical the romance was legit.
    The “leaks” about their super cutes dates and super romantic nights make it look like a Robsten tumblr fanfiction novel

  • pup

    Nicholas Hoult is in LA. . .

  • MeMe

    Well it did have the effect of dragging the hacked pics off the headlines for 2 months so it sounds like made-up PR to me.

    We’re talking about this instead of the pics aren’t we?

  • Courtney

    Gossip Cop just gave this an 8 but only because neither one has commented yet. Still, an 8 isn’t bad.

  • Denise

    We (you, me,Name and MeMe) were right! This is an epic fail showmance..full of bullshit. Created by whom? PR. Which? Both. And now it’s finally over! If we think that just 2 weeks ago according to The sun Jen’grandparents talked about her relationship..ahahahahah..all fake. All.

  • Lianne

    I’d rather have Nicholas Hoult stay away from it all. He’s better off without her.

  • Arriety

    A PR reletionship is full of pics and videos. In this story there aren’t neither. Probably it was a summer rebound flig

  • I don’t have a name

    I’m just going to sit here and pop some popcorn and wait for the tabloids to come up with a million different stories for WHY they broke up its going to be hilarious because they’ve been so right before.

  • I don’t have a name

    But no one would talk about the pics for THAT long anyways. How much is there to say about it anyways? Not enough to write something new for 2 months.

  • Arrow 12

    You are so right, they were never dating. She went to a few concerts. Big deal…

  • Arrow 12

    You are so right, they were never dating. She went to a few concerts. Big deal…

  • Damaris Beatriz

    she always loved Nicholas anyway

  • lol

    Good for Chris! He can do sooo much better than that annoying potato face with embarassing nudes all over internet. I bet she will be back with Hoult because he is the only one who can stand her lol

  • Anna

    Yeah, because being Kristen Stewart boy toy is much better. At least Jen look like a woman. lol

  • Mercyneal

    God, they look SOO much alike.

  • Anna

    Did they ever comment on the relationship in the first place? i don’t think so. This is a 100% confirmation as we can get. People confirmed too.

  • MeMe

    I see what you are saying, but the way I look at is that PR started the ball running as a distraction and the tabs kept making up stories because they were getting hits. Then PR came back in around the second hack and the tabs were once again off and running. It served its purpose but I don’t think anyone could have predicted what a a huge farce it became. My opinion anyway.

  • Denise

    It’s curious..CM was at dinner yesterday with Gwyneth Paltrow and the kids. And was spotted from unknown that was sitting next to them. With his wife and kids he is always spotted from paps or unknown…with Jennifer nobody saw anything..nobody heard anything..nobody knew anything. In 3 months. Only the pics at the concerts and at private airport. I repeat…PRPRPRPRPRPR. It’s evident now. The pics at airport served to make credible this showmance..that paparazzo was not there casually..was not LAX was at PRIVATE airport..he knew that they landed there and at what time.

  • AK

    “Jennifer Lawrence’s Mom Reportedly Flew to Meet Chris Martin” lol what happens ?

  • dalovelee

    oh she”s obsessed with guy? When have we seen them together, or her doing a walk of shame from his him…This girl is world known #1 leading lady about to do a world wide promotional tour for Mockingjay…why is she obsessed with him and he not obsessed with her?

  • MeMe

    Maybe there weren’t any pics because it was never real and Chris didn’t want his kids seeing that and confusing them. Its a lot easier to tell the kiddies that tabloids makeup stuff if there are NO pics.

  • I don’t have a name

    Yeah I understand what you are saying. Others however are saying that it’s PR BECAUSE of those stories that the tabloids obviously made up and that’s where my issues lie because just yesterday she was bying a house in London next to him haha It just so weird seeing how people believed every single story about them no matter where it came from but when it comes to other people being written about everyone is calling it bullsh-t.

  • Lianne

    Lmao. Yeah right, they ARE dating…NOT. Why bother fact checking before low blowing someone? Smh.

  • TeamBella76

    This is a good thing he’s too old and now he can go back to his witch of a ex wife and kids ! GOOD FOR HER and if it’s for PR so what ?

  • https://www.tumblr.com/blog/themoulinblue Kary

    This “romance” was so fake lol

  • TeamBella76

    Really ? We all know she’s too good for him and now he can go back to his nasty ex wife ! How about changing your stupid name before talking crap ?

  • TeamBella76

    People magazine is reporting that Jennifer broke it off ! Good for her it’s probably because he has too much baggage who knows.

  • MeMe

    I know. It’s been like a study in the way the media manipulates readers. Its been fascinating to watch honestly.

  • MeMe

    One less seat at the table, I guess.They can go back to one house per usual. lol

  • MeMe

    Interesting Goopster was at lunch with Chris *yesterday*? I wonder if they were bracing or discussing this “split” release?

  • Broadzilla

    LOL…Sorry, all you J-Law fans….hahahahaha!! He probably got tired of her griping and moaning about the paps and photo leaks.

  • Broadzilla

    And he deserves someone better than her.

  • Broadzilla

    Maybe he realized that she’s an obnoxious pain the butt!!!

A Member of Townsquare Entertainment News | Advertise here